9. prosince 2013

Růžové cukroví



Tak už mě to taky dostihlo, jojo...až k nám na Blízký východ. Od rána stojím v kuchyni, míchám těsta, krájím a peču, přitom koukám na pohádky a kochám se vůní, která se line z trouby.  Jen ochutnávat nesmím, takže vám zatím ani nepovím, jak mi chutná. Dnes, jako každé pondělí, totiž držím půst. S posledním slunečním paprskem, který zapadne za horizont, si ale také ždibec dopřeji a určitě koštnu.

Vypadá to jako linecké, barvu to má jako linecké, ale linecké to není.

V dnešním receptu jsem trochu zaexperimentovala, původně jsem chtěla péct klasické linecké cukroví, ale trochu se to zvrtlo a mě napadla malá změna, čímž vzniklo trochu arabské, trochu české cukroví, takové multikulti, ilHamduliLlah - hallelujah!


Co budeme potřebovat:

330 g hladké mouky

100 g másla

100 g ztuženého tuku

2 žloutky

100 g cukru moučka

1/2 lžičky jedlé sody

2 lžíce růžové vody (esence z růží)






Mouku, cukr a sodu prosijeme, promícháme, přidáme máslo, tuk, žloutky, esenci z růží a vypracujeme hladké těsto, které necháme v chladu zhruba hodinku odpočinout.

Poté těsto lehce podsypeme moukou, rozválíme a vykrajujeme libovolné tvary. Při 170 stupních (na horkovzduch) asi 10 minut pečeme.

Cukroví necháme vychladnout a slepujeme oblíbenou marmeládou, v mém případě domácí fíkovou se skořicí, na kterou, pokud budete chtít, najdete recept zde na mých stránkách.





Žádné komentáře:

Okomentovat