15. července 2013

Krevety v máslové smetaně



Rodinná poptávka si opět žádala krevety. Osobně bych dala přednost jinému masu, mořským potvůrkám příliš neholduji, ale co by jeden neudělal pro uspokojení mužských chutí  v domě. U mě navíc se značnou převahou, šance na odpor by byla marná :o). Rozkaz zněl jasně: krevety, máslo, smetana, česnek, takže se můžeme pustit do díla. 


Připravte si:

500 g očištěných a vyloupaných krevet (poslední díl s ocáskem ponecháme)

6 stroužků česneku

60 g másla

100 ml smetany na vaření (pouzila jsem 15%)

150 ml vývaru z krevet

hladkolistou petržel

čerstvý koriandr

1/2 citronu

mořskou sůl

bílý pepř


Krevety vložíme do vroucí osolené vody, do které jsme přidali šťávu z 1/2 citronu. Vody nedávejte příliš mnoho, pouze po úroveň krevet. Přivedeme k varu a vaříme do měkka, v mém případě 20 minut. Záleží na velikosti krevet. Pokud použijete menší nebo predvařené krevety, stačí vařit tak 10 minut, chce to hlídat a zkoušet.

Uvařit krevety ve vodě ochucené citronem jsem odkoukala od místních, je to jejich oblíbený způsob přípravy. A docela mě překvapilo, že krevety delším varem opravdu krásně změkly.

Krevety scedíme, vývar ponecháme.

Na pánvi s vyšším okrajem rozehřejeme smetanu, přidáme rozmačkaný česnek a necháme rozvonět. Přilijeme vývar z krevet a necháme chvilku povařit, zredukovat. Pote odstavíme a pomalu vmícháme máslo a posekané bylinky.

Nakonec přisypeme vařené krevety, promícháme a dochutíme solí a pepřem.

Podáváme nejlépe s pečivem. Hodily by se i těstoviny.




1 komentář:

  1. Tak toto musím zkusit! Loni jsem byla poprvé na severu v Norsku a poprvé v životě jsem měla krevety. A byla to bomba! I když tam bylo všechno mořské tak úžasné a čerstvé. A losos tam dostal pro mě úplně nový rozměr.. tak dobrého jsem v životě taky nejedla. Díky za recept každopádně, už si píšu na nákupní seznam :-)

    OdpovědětVymazat