19. června 2013

Dýňová polévka se šafránem, zázvorem a koriandrem



Nejsem zrovna polévkový typ, ale občas mě prostě chutě překvapí a poručí si třeba dýňovou polévku. Vlastně tomu všemu predcházela návštěva farmářského trhu, kde mi dýně padla do oka a já, aniž bych věděla, na co ji vlastně použiji, koupila jsem raději hned dvě (máslovou a špagetovou). Doma se mi pak dlouho válely ve spíži a vyčkávaly na správný čas.

Jednu jsem nakonec naložila a povařila v cukru, čímž jsem jako vedlejší produkt dostala výborný dýňový sirup, který používám na moučníky. No a druhá šla na polévku.

Co je třeba:

1 špagetová dýně

1 menší cibule

1 stroužek česneku

zeleninový vývar

špetka sušeného šafránu

špetka kari

kousek čerstvého zázvoru

hrstka čerstvého koriandru

olivový olej

sůl a drcený pepř


Cibuli nakrájíme na drobno a na olivovém oleji orestujeme do sklovita. Přisypeme na kostičky nakrájenou dýni, lehce opečeme, přidáme prolisovaný stroužek česneku a necháme rozvonět.

Zalijeme vývarem, přisypeme šafrán a vaříme do měkka, cca 20 minut.

Poté do polévky nastrouháme čerstvý zázvor, přidáme kari a rozmixujeme na hladký krém. Posypeme nasekaným koriandrem a dochutíme solí a pepřem.

K polévce jsem opekla pita chléb potřený olivovým olejem a posypaný zatarem (směs mletého tymiánu, koření sumah a pražených sezamových semínek).

Tak mě ještě napadlo při servírování do polévky přidat trochu kokosového krému, to nebude marný..




Žádné komentáře:

Okomentovat